ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΤΑΕΚΒΟΝΤΟ

Βασική αρχή του Τάε Κβον Ντο είναι η πειθαρχία και η αυτοσυγκέντρωση, οι οποίες βοηθούν το άτομο να αποδώσει σωματικά, γι' αυτό και καλλιεργούνται συνεχώς στην προπόνηση από αυτούς που ασκούν το άθλημα.

Αν και το Τάε Κβον Ντο διδάσκει και τη χρήση των χεριών στη μάχη, τόσο ως μέσου άμυνας όσο και ως μέσου επίθεσης, εν τούτοις είναι μια πολεμική τέχνη που δίδει έμφαση στα λακτίσματα.

Οι αρχές του Τάε Κβον Ντο, όπως τις κατέγραψε ο ιδρυτής του αθλήματος Στρατηγός Τσόι Χονγκ Χι μέσα στην Εγκυκλοπαίδεια του Τάε Κβον Ντο που ο ίδιος έγραψε, είναι οι εξής:

  • Ευγένεια (Γε Ούι)
  • Εντυμότητα (Γιομ Τσι)
  • Επιμονή (Ιν Νάε)
  • Αυτοέλεγχος (Γκουκ Γκι)
  • Ακατάβλητο Πνεύμα (Μπαεκιούλ Μπουλγκούλ)

Ευγένεια (Γε Ούι)

Μπορεί να ειπωθεί πως η ευγένεια αποτελεί άγραφο κανόνα που μας κληροδότησαν οι αρχαίοι δάσκαλοι της φιλοσοφίας σαν μέσο για τη φώτιση των ανθρώπινων όντων, διατηρώντας ταυτόχρονα την κοινωνία αρμονική.

Ακεραιότητα (Γιομ Τσι)

Στο Τάε Κβον Ντο ο ορισμός για τη λέξη ακεραιότητα είναι χαλαρότερος από αυτόν που συνήθως συναντά κανείς στα λεξικά. Πρέπει κανείς να μπορεί να καθορίσει το σωστό και το λάθος και να έχει τη συνείδηση, αν κάνει λάθος, να αισθανθεί ενοχή.

Επιμονή (Ιν Νάε)

Σίγουρα, το πιθανότερο είναι πως η ευτυχία και η ευημερία θα έρθουν στον υπομονετικό άνθρωπο. Για να επιτύχουμε κάτι, είτε πρόκειται για ανώτερο πτυχίο είτε για την τελειοποίηση μιας τεχνικής, πρέπει να βάλουμε το στόχο μας και ύστερα να επιμένουμε συνεχώς.

Αυτοέλεγχος (Γκουκ Γκι)

Αυτή η αρχή είναι εξαιρετικά σημαντική , ως προς το πώς συμπεριφέρεται κανείς είτε στον ελεύθερο φιλικό αγώνα είτε στις προσωπικές του υποθέσεις. Η απώλεια του αυτοελέγχου σε φιλικό αγώνα μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική τόσο για το μαθητή όσο και για τον αντίπαλο. Σύμφωνα με το Λάο-Τζου «ο όρος δυνατότερος αφορά περισσότερο αυτόν που νικά τον εαυτό του και λιγότερο κάποιον άλλον».

Ακατάβλητο Πνεύμα (Μπαεκιούλ Μπουλγκούλ)

Ο σοβαρός μαθητής του Τάε Κβον Ντο συμπεριφέρεται σε όλες τις περιστάσεις με ταπεινότητα και ειλικρίνεια. Όταν συναντά την αδικία, αντιμετωπίζει τους φιλοπόλεμους χωρίς καθόλου φόβο ή δισταγμό, με ακατάβλητο πνεύμα, ανεξάρτητα από το ποιος είναι ο αντίπαλος ή πόσο μεγάλος είναι ο αριθμός τους.